20 december 2005

Het Grote WK-voetbal Simulatie Toernooi I

Jaren terug, nog in het pré-kinderen-tijdperk, heb ik van Ingrid eens een Nintendo 64 gekregen. En er heel wat op af gespeeld. Super Mario, Golf maar vooral... Fifa 1998 Soccer!!! Het hele WK 1998 nagespeeld (Nederland natuurlijk de wereldkampioen...). Een hele tijd heeft de Nintendo liggen roesten in een kast. Gisteravond dacht ik, laat ik eens kijken of ik het nog kan. Op de speelkamer staat een oude tv dus daar heb ik hem aangesloten. Na een oefenwedstrijdje (Australië tegen Trinidad en Tobago oftwel Hiddink tegen Beenhakker, uitslag 5-4!), heb ik de openingswedstrijd van het WK maar nagespeeld. En de eerste verrassing is een feit! Duitsland - Costa Rica 1-1. Een verdedigend Costa Rica (ik dus) wist een lange tijd een geniepig gekregen voorsprong te verdedigen, maar de Duitsers kwamen verdiend langszij. Zo de kop is er af, nog 61 wedstrijden te gaan...

Geen opmerkingen: