26 oktober 2005

SPORT: De eerste work out op de spinning bike

Ok, zojuist een uurtje gespind op de nieuwe bike. Minpunt: staande klim is niet mogelijk. Omdat je met de fiets kan terugtrappen verlies je momentum op het hoogste punt. Nou ok, 't is ook geen professionele (die zijn zo'n € 900, deze was 'maar' € 129). Maar toch lekker gespind. Spinning programma 5. Lekkere doortrapnummers. Hartslagzone 150-165, met uitschieters van 175. Nu zit ik hier uit te zweten achter de computer.


OK, tijd voor een weddenschap. Zo'n fiets is natuurlijk niet voor niks aangeschaft. Natuurlijk voor de conditie, maar die is al goed. Nee, het gaat 'm ook om de kilo's. Morgenvroeg ga ik op de weegschaal staan en dan begint de grote 'Loss of weight contest'. Mijn ideale gewicht, gezien mijn lengte en leeftijd is 81 kg. Nu ben ik zo'n 6 kilo te zwaar (morgenvroeg weten we het precies). Te snel afvallen is niet goed, dus laten we zeggen een halve kilo per week. Dat betekent dat ik over 12 weken 81 kg moet zijn. Zo niet, dan heb ik de weddenschap verloren. De tegenprestatie mag Ingrid verzinnen. Suggesties die al gedaan zijn: half jaar Ingrid op zondag laten uitslapen, half jaar de was doen of (en die vind ik eigenlijk wel stiekum leuk) op cursus salsa-dansen.

Geen opmerkingen: